החשיבות של סיוע לניצולי שואה

ניצולי שואה זקוקים לסיוע מכל מקור אפשרי. בניגוד למה שנהוג לחשוב, סיוע לניצולי שואה שניתן על ידי גופי המדינה הרשמיים למשל עלול שלא להספיק. כאשר הסיוע שמגיע מהמדינה לא מספיק, זה אומר שצריך לערב גם אנשים פרטיים או גופים מסחריים. למזלנו, יש כיום המון גופי סיוע שמתמקדים ספציפית בתחום של סיוע לניצולי שואה וגם ניתן לפנות אליהם.

התייעצות עם גופי סיוע שונים לגבי הצורך של ניצולי שואה עוזרת לשפר את איכות החיים שלהם. בשלב הראשון, אפשר לבדוק למשל באיזה סוג של סיוע לניצולי שואה מדובר ומה הם הכי צריכים. בחלק מהמקרים, סיוע לניצולי שואה יהיה מבוסס על תרומות כספיות. במקרים אחרים, הוא יכול גם להיות מבוסס על תרומה של ציוד, בגדים, מכשירי חשמל וכן הלאה.

בשלב השני, צריך לברר מה בעצם הדרך הכי יעילה להעביר את הסיוע. ניצולי שואה הם מטבע הדברים אנשים מבוגרים, לכן יכול להיות שלא ניתן יהיה להגיע אליהם ישירות. במקרים כאלה, משתמשים בידע של גופי סיוע לניצולי שואה כדי לרכז את כל התהליך תחת קורת גג אחת.

מה התפקיד של גופי סיוע לניצולי שואה?

גופים שמתמקדים במגזר השלישי יכולים לקחת על עצמם בצורה מלאה גם את הנושא של סיוע לניצולי שואה. התפקיד של אותם גופים הוא להחליט איך מחלקים את התרומות השונות, כיצד מביאים לכל ניצול שואה את מה שהוא הכי צריך ביחס להיצע הקיים וגם איך מעלים את הנושא למודעות של הציבור.

בשורה התחתונה, יש צורך בשיתוף פעולה בין הגורמים השונים על מנת לשפר את היעילות של סיוע לניצולי שואה. אבל בגלל שהסיוע הזה חשוב, זו חובה מוסרית להשקיע בו.

Leave a comment